Thursday, November 11, 2010

Membeli Rumah KPR Bank Melalui Developer di Bali

Rumah Jual Bali
Membeli Rumah KPR Bank melalui depelover di Bali biasanya dengan sistem inden, apa saja yang harus di lalui dengan sistem inden ini? Itulah pertanyaan yang mungkin ada dalam pikiran anda sekarang.
Membeli rumah KPR (kredit kepemilikan rumah) sudah biasa kita dengar. Sistem inden adalah memesan rumah untuk jual melalui developer di awal. Rumah yang anda pesan belum di bangun tapi developer sudah akan merencanakan pembangunan rumah untuk jual. Keuntungan dari sistem ini, anda dapat memilih lokasi strategis karena anda telah memesan lebih awal, sebelum pembangunan. Berikut ini adalah proses dari membeli rumah KPR bank dengan sistem inden di developer.

  1. Melakukan pembayaran tanda jadi pembelian rumah, besar dari tanda jadi sangat berpariasi, semua tergantung dari kebijakan developer perumahan atau pengembang perumahan
  2. Membayar uang muka yang besarnya berpariasi, dari 20% - 30 % dari harga rumah yang di jual oleh depeloper atau pengembang, untuk memenuhi syarat minimum pengajuan pinjam bank KPR.
  3. Penandatanganan perjanjian pengikatan jual beli (PPJB) antara pembeli rumah dengan depelover perumahan.
  4. setelah rumah selesai, maka developer akan meminta pembeli untuk melakukan wawancara dengan bank, untuk pengajuan kredit KPR pelunasan sisa utang kepada developer di Bali.
  5. Proses penandatanganan akta jual beli di depan notaris, kemudian penandatanganan akta pembebanan hak tanggungan) apabila rumah tersebut sudah bersertifikat
  6. Penandatanganan Surat Kuasa Membebankan Hak Tanggungan apabila rumah tersebut belum bersertifikat. Kedua hal tersebut dilakukakan di hadapan Notaris yang ditunjuk oleh bank.
Setelah melalui proses diatas, maka ketiga pihak masing 2 memiliki kewajiban, pihak pembeli wajib membayar cicilan pinjaman KPR, pihak bank, wajib membayar sisa hutang dari pembeli kepada developer dan developer wajib menyediakan rumah sesuai dengan perjanjian jual beli.

149 comments:

  1. bakalan bayanyak yang komen, DOFOLLOW..rank di google juga tinggi. Maju terus, salam.

    ReplyDelete
  2. Another very interesting and nice article about properties in Bali. This blogs has served a lot for its visitors to know more about Bali property and real estate business. I am looking forward from some more similar blogs like this in English as well.

    ReplyDelete
  3. Can anyone please tell me about the price of this apartment. I am more than interested to purchase such an apartment in my area and I wanna compare prices in different regions.

    ReplyDelete
  4. Ini benar-benar saya menarik seperti itu sistem pivot
    sangat bagus dan informatif pasca

    ReplyDelete
  5. look like a dream home but what is the price

    ReplyDelete
  6. mantap gan rumah nya lokasinya juga mantap tuh ,,,
    makasih gan infonya

    ReplyDelete
  7. semoga cepat laku aja gan rumah nya.,,

    ReplyDelete
  8. bagaimana trend property di Bali? apakah ada perbedaan karakter dg di Jawa krn kebanyakan Bali kan daerahnya eksotis. makasih sebelumnya.Dan salam kenal juga

    ReplyDelete
  9. Wah, mantab infonya.
    Pengen cari rumah sendiri nih gan :-D

    ReplyDelete
  10. Thanks a bunch for the informative comment! I checked out the link to your blog you gave and I really liked that article. Very informative.

    ReplyDelete
  11. Hai, tulisannya menarik. Saya suka dengan tulisanmu ini. Saya juga jual rumah KPR Gan, pake subsidi lagi.

    ReplyDelete
  12. Lovely to know for sure it's actually a frequent feature you do. Thank you enjoying important information.

    ReplyDelete
  13. salah satu villa yang paling indah yang pernah saya lihat benar-benar sebuah rumah impian
    Victorville Personal Injury Lawyer

    ReplyDelete
  14. he..., kok gambarnya kecil banget ya... pengen nih punya rumah bagus dan murah dengan cicilan ringan..

    ReplyDelete
  15. Saya lagi nyari KPR di Denpasar, ada gak yang bisa kasi rekomendasi? Kalo bisa yang harganya antara 50juta - 70 juta

    ReplyDelete
  16. makaih buat infonya semoga bermanfaat

    ReplyDelete
  17. sangat menarik juga nih infonya
    .sangat membantu

    ReplyDelete
  18. Thanks for the information you imparted, as I am not completely aware of this. It will be very valuable to people us you who are tempted to engage with Property

    ReplyDelete
  19. I appreciate the information. In my articles, I typically put a lot of argument in the middle of the text. Lesson learned.

    ReplyDelete
  20. benar benar rumah idaman semoga suatu saat saya bisa beli ruymah kayak gitu...maksig gan..infonya

    ReplyDelete
  21. Bagus banget infonya, makasih ya Om Yande:)

    ReplyDelete
  22. maaf mau tanya, biasanya dari pengalaman yang sudah2...apakah sistem inden ini aman ?
    teman saya dulu juga inden dan DP, cuma realisasinya meleset terus dari jadwal. akhirnya teman saya minta dibalikin DPnya.
    menurut bapak bagaimana ?

    ReplyDelete
  23. Artikel yang menarik nih,nmabh ilmu tentang KPR.Di daerah lain kira-kira sama gak ya prosedurnya?

    ReplyDelete
  24. Well, I guess I have to do some research about the post. A translation in english!

    ReplyDelete
  25. Terimakasih banget infonya gan,
    salam kenal gan dari blogger bogor.
    sesekali mampir gan

    ReplyDelete
  26. enak jga yua punya rumah dengan cara kredit

    ReplyDelete
  27. Punya Rumah di Bali boleh juga,,,,,, apalagi pakai KPR,,,

    ReplyDelete
  28. salam kenal, mohon dukungan untuk kontes SEO yang sedang berlangsung ya gan =)

    ReplyDelete
  29. informasi yg menarik, thanks dah berbagi.

    ReplyDelete
  30. Bener gan ane stuju mendingan pilih yang ini kalo kita mau pilih KPR bisa nentuin tempat yang bagus sehingga bisa dijadikan sebagai lahan usaha kedepannya. ya buat tambah2 lagi bayar tu cicilannya hehehehe

    ReplyDelete
  31. info bagus bos,..selamat buat sobat semua dibali

    ReplyDelete
  32. It’s in point of fact a nice and useful piece of info. I’m satisfied that you shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

    Internet marketing Calgary

    ReplyDelete
  33. Thank you admin, I've recently been searching for information approximately this topic for a while and yours is the best I have found out so far.

    ReplyDelete
  34. Hey very nice web !! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your blog.…I'm happy to find a lot of useful info here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing.

    ReplyDelete
  35. Saya pengen punya rumah KPR cuma masih sulit nyari dan pembiayaannya.... tapi info ini sangat membantu..terimakasih

    ReplyDelete
  36. infonya bagus ..
    selamat dan sukses terus yaa untuk bisnisnya.. :)

    ReplyDelete
  37. A very nice and informative topic i like it very much i love this post thanks for this. Membeli Rumah KPR Bank Melalui Developer di Bali
    xenon kit

    ReplyDelete
  38. Good post… Just killing some time at work surfing the interweb and found your post. Great looking website. I will hve to bookmark your blog to come back and see what’s new.
    uzdrowiciel Chicago

    ReplyDelete
  39. di bali kebanyakan tanahnya itu sdh shm blom siy//

    ReplyDelete
  40. I have recently been searching for information about this topic forWhen you is the best I have found so far. However, the bottom line? You are positive about the source?

    ReplyDelete
  41. This article was extremely interesting, especially because I was looking
    for thoughts on this matter last Monday.

    ReplyDelete
  42. This post is exactly what I am talking about lots of people getting together and writing about subjects they enjoy! Thank you and maybe when you get time you can check out.

    ReplyDelete
  43. This is a really amazing research for me, Must acknowledge that you are one of the best creator I ever saw. Thanks for creating this useful publish.
    Phlebotomy certification Riverside

    ReplyDelete
  44. Info yang di daerah sumatra dong...

    ReplyDelete
  45. Pretty post. I just came upon your web page and desired to say that I have really experienced examining your articles. Any way I'll be registering to your nourish and I wish you post again soon.

    ReplyDelete
  46. Very nice blog here to read and to get inform like games for kids would like to appreciate you on this nice blog and keep it up for more for us hair cutting shears you have done really good job about your blog awesome thinking and good product like canvas wall art

    ReplyDelete
  47. kpr emang snagat menolong terutama yg tdk punya uang cash senilai rumah. kayak nabung

    ReplyDelete
  48. Lumayan juga yah prosesnya..
    Artikel yang bagus..
    thanks ya informasinya...

    ReplyDelete
  49. Wah, terimakasih atas infonya.. sangat bermanfaat. mudah-mudahan bisnisnya lancar selalu...

    ReplyDelete
  50. styling shears blog muy agradable e informativo que has publicar aquí, me pareció una muy buena después de leer, parece que usted ha puesto su esfuerzo extra suspende completar lo que me gustaría darle las gracias querida por compartirlo con nosotros, para bien y ambiciono que amparar para nosotros

    ReplyDelete
  51. sekarang ini developer sangat membantu proses pembelian rumah

    ReplyDelete
  52. A very good and interesting post that i have come across, thanks for sharing the post.
    Really appreciable.i will share to my writers

    window washing Chicago

    ReplyDelete
  53. yang sangat saya suka ternyata developer sangat membantu proses penjualan or pembelian rumah secara jujur,,

    ReplyDelete
  54. This is a fantastic website and I can not recommend you guys enough. Full of useful resource and great layout very easy on the eyes. Please do keep up this great work

    ReplyDelete
  55. I think that your perspective is deep, its just well thought out and really fantastic to see someone who knows how to put these thoughts down so well. Great job on this.

    ReplyDelete
  56. I very much to like and agree with your point of view. Thank you for sharing. At the same time, I love best pram very much .Welcome to look at my website and blog articles

    ReplyDelete
  57. I grade to hit this kindhearted of whatsis. The grade of knowledge is acceptable and the occurrence is suited. Thanks for the telephony

    ReplyDelete
  58. I didn't know you could do this but you know something new everyday.I wish I could find such informative sites more often. You must be really a great professional like the workers.

    ReplyDelete
  59. Can anyone please tell me about the price of this apartment. I am more than interested to purchase such an apartment in my area and I wanna compare prices in different regions.

    ReplyDelete
  60. I think that your perspective is deep, its just well thought out and really fantastic to see someone who knows how to put these thoughts down so well. Great job on this.

    ReplyDelete
  61. I didn't know you could do this but you know something new everyday.I wish I could find such informative sites more often. You must be really a great professional like the workers.

    ReplyDelete
  62. It’s in point of fact a nice and useful piece of info. I’m satisfied that you shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  63. I really allow for a more creative comment as I'm a bit out of my intensity but I will be checking back here for further updates.

    ReplyDelete
  64. Thank you for such a fantastic blog , where else could anyone get that kind of info written in such a perfect way. I have a presentation that I am presently working on and I have been on the lookout for such information

    ReplyDelete
  65. An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a bit analysis on this. And he in reality purchased me breakfast as a result of I found it for him.

    ReplyDelete
  66. Do the kids bug you about going camping? When they do, do you flashback to your youth and those ill-fated trips mom

    ReplyDelete
  67. I got what you think, thanks for putting up. Woh I am gladsome to bump this website through google.

    ReplyDelete
  68. It is amazing at how far they will go! I admire you and thank you for trying to wake people up with all the great information you are putting out there.

    ReplyDelete
  69. The write-up is extremely good, like, you are extremely superb also it was seriously superb. convert pdf to epub for mac

    ReplyDelete
  70. Thanks for theNice post, I’ve really enjoyed reading your articles. You obviously know what you are talking about!

    ReplyDelete
  71. This is the right weblog for anyone who desires to search out out about this topic. You realize a lot its nearly laborious.

    ReplyDelete
  72. Many thanks.Still an additional brilliant article, this is exactly exactly why My spouse and I arrive to the blog page over and over again.

    ReplyDelete
  73. Many thanks.Still an additional brilliant article, this is exactly exactly why My spouse and I arrive to the blog page over and over again

    ReplyDelete
  74. This was so really painful, and we need to take our medicine.Yet I am a strong soandso, and now I need to restore the damage done to my personal team.

    ReplyDelete
  75. aduh nyaman banget sepertinya kren abis deh, jadi ngiler...

    ReplyDelete
  76. This was so really painful, and we need to take our medicine.Yet I am a strong soandso, and now I need to restore the damage done to my personal team.

    ReplyDelete
  77. all of them had been used and tested during my many years of advising clients and training recruitment consultants

    ReplyDelete
  78. Always keep in mind to choose your favorite style and avoid the style don’t suit to you, then filter out the style can show your temperament. After that there may only a few dresses left.

    ReplyDelete
  79. People often listen to music than people who don't listen to music life long 5-10 years. why humans would react in a specific music environment?

    ReplyDelete
  80. If you're wearing one with lace, crystal, embroidery and other decorative gorgeous dress, it is best to wear a pair of simple style shoes Similarly, lace shoes with a simple wedding will be very beautiful.

    ReplyDelete
  81. This is great! It really shows me where to expand my blog. I think that sometime in the future I might try to write a book to go along with my blog, but we will see.Good post with useful tips and ideas.

    ReplyDelete
  82. I need to mention, as an honest deal as I enjoyed reading what you had to mention, I couldnt support however lose interest before long when a jiffy. Its as must you had an exquisite grasp on the topic matter.

    ReplyDelete
  83. thanks bro atas sharenya ane juga pingin ni buat web properti seperti punya agan ni makasih gan

    ReplyDelete
  84. http://purchasepinterestfollowers.biz/October 10, 2012 at 11:09 PM

    This is great! It really shows me where to expand my blog. I think that sometime in the future I might try to write a book to go along with my blog, but we will see.Good post with useful tips and ideas.

    ReplyDelete
  85. Always keep in mind to choose your favorite style and avoid the style don’t suit to you, then filter out the style can show your temperament. After that there may only a few dresses left.

    ReplyDelete
  86. I have got many new ideas and information with this blog.Thanks for sharing wonderful information.

    ReplyDelete
  87. I grade to hit this kindhearted of whatsis. The grade of knowledge is acceptable and the occurrence is suited. Thanks for the telephony

    ReplyDelete
  88. sangat mebantu.... sharenya ditunggu

    ReplyDelete
  89. I am bookmarking this page, in the future I might try to write a book to go along with my blog, but I will see. Looking forward for more post with useful tips and ideas.

    ReplyDelete
  90. I am thankful to you because your article is very helpful for me to carry on with my research in the same area. I will be waiting for your next post.

    ReplyDelete
  91. mkasih banyak atas infonya sangat bermanfaat sekali

    ReplyDelete
  92. I Like your blog,will sharing this with my friends, excellent work.

    business electricity rates

    ReplyDelete
  93. Cantik sekali rumahnya
    semoga laris manis

    ReplyDelete
  94. keren gan infonya sangat menambah wawasan saya mkasih jangan lupa kunjungi balik

    ReplyDelete
  95. keren banget deh infonya gan mkasih bnyak infonya

    ReplyDelete
  96. rumah nya bagus gan... makasih infonya..

    ReplyDelete
  97. sipp lah infor masinya gan ??
    sukses terus

    ReplyDelete
  98. salam kenal gan, makasih untuk infonya

    ReplyDelete
  99. makasih untuk info rumahnya gan..,ijin melihat lihat tipe rumah

    ReplyDelete
  100. in memory of Casey’s time living in California. During his time in the United States,

    ReplyDelete
  101. Terima kasih atas Informasinya artikel ini termasuk sebuah artikel yg menarik dan bermanfaat, salam kenal dan salam persahabatan.

    Regard's

    ReplyDelete
  102. Wah, jadi pingin punya rumah di Bali...

    ReplyDelete
  103. Thanks for sharing. I hope it will be helpful for too many people that are searching for this topic. Keep posting and keep this forum a great place to learn things.

    ReplyDelete
  104. mantaappp gan, semoga bermanfaat buat ane bila ingin mencoba beli rumah..

    ReplyDelete
  105. saya jadi lebih mengerti tentang KPR ini.

    ReplyDelete
  106. Terimakasih udah berbagi info yang baik, saya ikut baca info yang ini gan..

    ReplyDelete
  107. Extenderjilq adalah cara untuk membesarkan dan memanjangkan penis yang sangat terbaik.
    Kami tidak berbicara sembarangan tentang hal itu, karena metode yg digunakan adalah penggabungan alat extender dan teknik urut arab "jilq"
    anda tidak akan cape menggurut.
    hasilnya aman karena menggunakan sistem traksi pegas, bukan vakum yg dapat berbahaya untuk penis.

    info lengkap segera kunjungi:
    www.extenderjilq.com

    ReplyDelete
  108. Salam Kenal Gan, Numpang Promosi
    Solusi Keharmonisan Rumah Tangga ANDA ... !!!

    http://solusi-pasutri.com/neosize-xl-obat-pembesar-penis/
    http://solusi-pasutri.com/vimax-capsul-canada-original/
    http://solusi-pasutri.com/vigrx-plus-original-obat-pembesar-penis/
    http://solusi-pasutri.com/viagra-usa-original/
    http://solusi-pasutri.com/boneka-full-body/
    http://solusi-pasutri.com/vacum-pembesar-penis/
    http://solusi-pasutri.com/semenax-suplemen-herbal/
    http://solusi-pasutri.com/obat-penghilang-tatto/
    http://solusi-pasutri.com/selaput-dara-perawan/
    http://solusi-pasutri.com/cialis-50mg-obat-kuat-herbal/
    http://solusi-pasutri.com/obat-pembesar-penis-herbal/
    http://solusi-pasutri.com/obat-perangsang-wanita-blue-wizard/
    http://solusi-pasutri.com/levitra-100mg-obat-kuat-pria-herbal/
    http://solusi-pasutri.com/dildo-tempel-getar/
    http://solusi-pasutri.com/fatloss-jimpness-beauty/
    http://solusi-pasutri.com/vagina-pantat-french-lover/

    ReplyDelete
  109. Salam Kenal Gan, Numpang Promosi
    Solusi Keharmonisan Rumah Tangga ANDA ... !!!

    ReplyDelete
  110. pengen banget rumahnya bagus2 sekali

    ReplyDelete

Blog ini adalah dofollow blog dan menggunakan auto approve dengan mengisi captcha. Gunakanlah nama url anda untuk mengisi nama pada komentar, jangan menggunakan nama lain yang tidak berhubungan dengan blog anda.

Anda sedang mencari Daftar Blog Dofollow, silakan klik link ini! Silakan daftarkan blog dofollow anda!